Üniversitemiz Senatosunun 02/03/2023 tarih ve 598/5539 sayılı kararı ile yürürlüğe giren “Ankara Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Yönergesi” doğrultusunda, üniversitemiz öğretim elemanları ilgili takvim yılı içerisinde gerçekleştirdikleri faaliyetlere yönelik akademik performans değerlendirme  başvurularının  https://apsis.ankara.edu.tr/ adresinde yer alan Akademik Performans Değerlendirme Süreç Yönetim Sistemi (APSİS) üzerinden, kadrolarının bulunduğu bölüm veya anabilim dalı bünyesinde oluşturulan Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna elektronik ortamda yapabilmektedir.

Akademik performans değerlendirme başvuruları, akademik faaliyetlerin öğretim elemanları tarafından Üniversitemiz Akademik Veri Yönetim Sistemine (AVESİS) işlenmesi sonrasında; bu kayıtların APSİS’e otomatik olarak aktarılması ve gerekli olan faaliyetler için kanıtlayıcı belgelerin APSİS’e yüklenmesi yoluyla gerçekleştirilecektir. Ayrıca araştırmacıların akademik performans başvurusu aşamasında kullanacakları ve daha önce YÖK Akademik Teşvik Ödeneği başvurusunda kullandıkları faaliyetler için Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemine (ATÖSİS) yükledikleri kanıtlayıcı belgeleri APSİS içerisinden çağırmak suretiyle kolaylıkla başvurularına eklemeleri mümkündür.  Araştırmacılarımızın yalnızca çevrimiçi başvuru yapmaları yeterli olup; Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonlarına herhangi bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslim etmeleri talep edilmemektedir.

Başvurular, Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonları tarafından APSİS üzerinden değerlendirilecek ve ilgili komisyonların sistem üzerinden oluşturacakları değerlendirme raporları, Rektörlük bünyesindeki Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna APSİS üzerinden iletilecek olup bu işlem ile ilgili olarak herhangi bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslimi talep edilmeyecektir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu, birimlerden gelen raporları değerlendirerek sonuçları APSİS üzerinden ilan edecektir. İlan edilen sonuçlara yönelik olası itirazlar yine APSİS üzerinden Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna yapılabilecektir.

Akademik performans değerlendirme başvuruları, değerlendirme ve sonuçlandırma süreçlerinin “Ankara Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Yönergesi” ve “Ankara Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Uygulama Usul ve Esasları”na uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İlgili Yönergeye ve Usul ve Esaslar dokümanına APSİS içerisinde bulunan “Yardımcı Bilgiler” menüsünden ulaşılabilmektedir.

Araştırmacıların başvuruda kullanacakları tüm faaliyetlerini AVESİS’e işlemeleri zorunludur. Ayrıca araştırmacıların, AVESİS’teki iletişim bilgilerini güncellemeleri de gerekmektedir. AVESİS’e Web of Science servisleri kullanılarak eklenen yayınlara yönelik bilgiler APSİS tarafından otomatik olarak değerlendirilmekte ve bu kapsamdaki faaliyetler için sisteme kanıtlayıcı belge yüklenmesi talep edilmemektedir. Konuyla ilgili detaylı bilgiler ilgili Uygulama Usul ve Esasları dokümanında verilmiştir.

İLGİLİ DOKÜMANLAR

  1. Akademik Performans Değerlendirme Yönergesi
  2. Akademik Performans Değerlendirme Uygulama Usul ve Esasları
  3. Akademik Performans Değerlendirme Takvimi